iPhone Device Insurance Vanaf โ‚ฌ4/maand

TELEFOON VERZEKERING

Je telefoon heb je altijd in je hand. Nou ja, behalve als je hem laat vallen. Verzeker je nieuwe, refurbished of gebruikte toestel met onze apparaatverzekering. We voegen continu meer producten toe, te beginnen met telefoons.

TOON DETAILS

Details

  • โœ“Schermbreuk
  • โœ“Makkelijk claims indienen
  • โœ“Schade door ongelukjes
  • โœ“Snelle reparaties
  • โœ“Waterschade
  • โœ“Diefstal (optioneel)
Sluit nu je verzekering af

FAQ

Algemeen

Wie is Fidamy?โ†’

Fidamy beschermt jou en je smarthpone met een slimme en transparante
smartphoneverzekering. Geen kleine lettertjes, geen gedoe โ€” gewoon duidelijke
dekking en snelle service als er iets misgaat met je smartphone.

We werken samen met Nationale-Nederlanden Schadeverzekering Maatschappij
N.V., maar regelen alles direct met jou: van afsluiten tot claimen. Zo combineer je de
zekerheid van een grote partij met het gemak van een digitale ervaring.

Wat verzekert Fidamy?โ†’

Fidamy verzekert jouw favoriete gadgets: Op dit moment kan je alleen je smartphone tegen ongelukjes, diefstal en andere pechmomenten beschermen.

We laten het je weten zodra je ook je andere gadgets kan verzekeren zoals koptelefoons, smartwatches of je laptop.

Waarom zou ik mijn Smartphone verzekeren?โ†’

Je gebruikt je smartphone elke dag. En als die stuk gaat, is dat flink balen รฉn vaak duur. Met een verzekering heb je rust in je hoofd en voorkom je onverwachte kosten bij schade of diefstal. En we helpen je direct met reparatie of het vervangen van je kapotte smartphone.

Onze service is namelijk veel beter afgestemd op wat jij nodig hebt. Wij werken met experts die je smartphone razendsnel repareren of vervangen. Goedkoper, sneller, beter voor het milieu en jij bent vliegensvlug weer online.

Hoe sluit ik een verzekering af? โ†’

Simpel! Klik op โ€˜start je beschermingโ€™, vul je gegevens in, kies je dekking en je bent binnen 3 minuten verzekerd en beschermd.

Kan ik ook een refurbished smartphone verzekeren of een smartphone die ik onlangs heb gekocht? โ†’

Absoluut! Zolang je Smartphone niet ouder is dan 12 maanden en goed werkt ben je met een paar klikken verzekerd van een dekking die bij je past.

Let op: schade die al aanwezig was op het moment dat je de verzekering aanvraagt, valt niet onder de dekking.

Moet ik iets aanleveren bij het afsluiten van mijn verzekering? โ†’

Zeker, maar alleen voor toestellen die NIET direct bij de aankoop verzekerd worden hebben we fotoโ€™s nodig.

Instructies voor het maken van de fotoโ€™s:

  1. Ga voor een spiegel staan.
  2. Achterkant: maak een foto via de spiegel met de achtercamera. Zo zien we de staat van de achterkant van je toestel.
  3. Voorkant: maak een foto via de spiegel met de selfiecamera. Zo zien we de staat van de voorkant van je toestel.

๐Ÿ‘‰ Zorg dat de fotoโ€™s scherp zijn, zonder flits, en dat het hele toestel duidelijk zichtbaar is.

Naast fotoโ€™s hebben we altijd de aankoopnota van je verzekerde toestel nodig.

Supermakkelijk en binnen een paar seconden geregeld. Je kunt dit meteen delen bij het afsluiten, of uiterlijk binnen 30 dagen na de start van je verzekering in je persoonlijke portaal.

 

Wat gebeurt er als ik de documenten niet aanlever binnen de gevraagde termijn?โ†’
  • We kunnen dan je polis opzeggen omdat je niet op ons verzoek hebt meegewerkt en we de staat en de leeftijd van het toestel niet hebben kunnen beoordelen.
  • Als je een schade indient en je hebt de gevraagde documenten niet aangeleverd, dan kunnen we je niet helpen en wijzen we je schade mogelijk af.
Hoe lang loopt mijn verzekering? โ†’

Dat hangt af van wat je kiest bij het afsluiten:

  • Kies je voor een flexibel abonnement? Dan kun je elk moment opzeggen en eindigt je dekking aan het einde van je verzekeringsperiode. Let op: de eerste 3 maanden kan je niet opzeggen.
  • Ga je voor vast? Dan loopt je verzekering minimaal 1 jaar en wordt daarna automatisch verlengd.

Duurzaamheid & circulariteit

Is deze verzekering ook duurzaam? โ†’

Zeker! Kies je voor Fidamy, dan kies je voor slim รฉn groen. We herstellen waar het kan en geven apparaten een tweede leven. En als iets echt niet meer te fixen is, zorgen onze repair partners voor milieuvriendelijke verwerking.

Wat levert dat op? โ†’
  • Minder e-waste
  • Lagere CO2-uitstoot
  • Meer hergebruik van onderdelen
  • Een bewuste keuze voor een groenere wereld

Dekking

Waar ben ik precies voor verzekerd?โ†’

Met de Smartphoneverzekering ben je beschermd tegen:

  • Schade door vallen en stoten, brand, water of een ander plotseling en onvoorzien ongelukje
  • Technische defecten buiten de fabrieksgarantie

Upgrade je naar aanvullend? Dan ben je ook beschermd tegen:

  • Diefstal, beroving en zakkenrollerij
  • Misbruik van je smartphone (door diefstal, beroving of zakkenrollerij), tot โ‚ฌ200 aan gemaakte kosten
Heb ik een eigen risico? โ†’

Je eigen risico staat altijd op je polisblad. Het eigen risico is het deel van de schade dat je zelf betaalt. Bij reparatie of vervanging van je toestel, betaal je dit bedrag aan onze reparatiepartners.

Wat is een lock-in periode?โ†’

Kies je voor een flexibel abonnement? Dan kun je de eerste 3 maanden nog niet opzeggen. Daarna wel elke dag.

Wat als ik in het buitenland ben?โ†’

Geen probleem. Je verzekering geldt wereldwijd. Waar je ook bent, je smartphone is beschermd.

Meld je schade eerst bij ons. Daarna kun je naar een erkend reparatiecentrum. Je kan de factuur daarna met ons delen.

Waarom niet gewoon via mโ€™n inboedelverzekering?โ†’

Je inboedelverzekering is bedoeld voor spullen die thuis blijven. Je smartphone gaat overal mee naartoe en loopt dus veel meer risico. Geen wonder dat schade of diefstal vaak niet of maar beperkt wordt vergoed.

Daar komt bij: je inboedelverzekering blijft buiten beeld als je bij ons claimt. Dus geen hogere premie of gezeur met schadevrije jaren.

Onze service is ook veel beter afgestemd op wat jij nodig hebt. Wij werken met experts die je smartphone razendsnel repareren of vervangen. Goedkoper, sneller รฉn beter voor het milieu.

En waar je ook bent โ€“ op vakantie, onderweg of op avontuur โ€“ onze dekking reist gewoon met je mee. Een inboedelverzekering? Die blijft thuis.

Kort samengevat:

โœ” Goede dekking โ€“ รณรณk buiten de deur

โœ” Snelle, duurzame service door experts

โœ” Geen impact op je inboedelverzekering

โœ” Wereldwijde dekking

โœ” Peace of mind, waar je ook bent

Schade & claims

Hoe meld ik schade?โ†’

Heel makkelijk. Log in op Mijn Fidamy bij Hello.Fidamy.com en meld je schade online. Houd je polisnummer en smartphonegegevens bij de hand.

Wat gebeurt er daarna?โ†’

Je hebt twee opties:

  • Je stuurt je smartphone op naar onze repair partner, nadat wij je de gegevens met je gedeeld hebben.
  • Of je maakt een afspraak voor een walk-in repair bij jou in de buurt via onze repair partner.
Wat moet ik doen als mijn smartphone wordt gerepareerd?โ†’

Twee dingen zijn belangrijk:

  1. Maak altijd een back-up van je data โ€“ het reparatiecentrum bewaart je gegevens niet.
  2. Zet โ€˜Find my iPhoneโ€™ of je Android-locatiebeveiliging uit. Op een iPhone ga je naar Instellingen > iCloud > Zoek mijn iPhone. Of log in op icloud.com als je smartphone niet meer werkt.
Wat als mijn smartphone niet meer te maken is?โ†’

Dan krijg je een gelijkwaardig smartphone terug met dezelfde waarde en functies.

En mijn oude smartphone?
Die wordt veilig en duurzaam vernietigd of gerecycled.

Schade op vakantie?โ†’

Meld je schade eerst bij ons. Daarna kun je naar een erkend reparatiecentrum. Je kan de factuur daarna met ons delen.

Wat als het probleem terugkomt?โ†’

Je krijgt 6 tot 12 maandenย garantie van de repair partner op elk vervangen onderdeel. Nieuwe schade? Meld het opnieuw via je Mijn Fidamy.

Valt het onder garantie van de winkel?โ†’

Ook dit probleem meld je bij ons. Reparatie is meestal gratis. Kom je er niet uit? Wij denken graag mee.

Gegevens & Inloggen

Waar vind ik mijn klant- of polisnummer?โ†’

Op je polis en je e-mail. Simpel.

Gegevens wijzigen?โ†’

Log in op je Mijn Fidamy om je adres, of contactgegevens aan te passen.

Hoe log ik in op Mijn Fidamy?โ†’

Bij ons heb je gรฉรฉn ingewikkeld account nodig. Je logt simpel in met je polisnummer en contactgegevens.

  1. Ga naarย insure.fidamy.com/nl/policy.
  2. Vul je polisnummer (staat in je bevestigingsmail) en je e-mailadres in.
  3. Kloppen de gegevens? Dan sturen we je een eenmalig wachtwoord via sms.
  4. Is je telefoon stuk of ontvang je geen sms? Dan kun je altijd een tweede code via e-mail krijgen.
  5. Vul de code in en je bent direct ingelogd.

Geen gebruikersnamen, geen wachtwoorden om te onthouden โ€” gewoon veilig inloggen wanneer je het nodig hebt.

Betalingen

Hoe betaal ik mijn verzekering?โ†’

Via automatische incasso of iDEAL. Daar geef je toestemming voor bij het afsluiten.

Wat als de betaling mislukt?โ†’

Je krijgt een herinnering. Lukt het daarna nog steeds niet, dan pauzeren we je dekking en sturen we nog een herinnering. Betaal je daarna nog steeds niet, dan zeggen we je polis op.

Lukt het je niet om te betalen? Neem dan contact met ons op en dan zoeken we samen naar een oplossing.

Facturen of betalingen bekijken?โ†’

Die vind je allemaal netjes in Mijn Fidamy.

Achterstand?ย โ†’

Check in Mijn Fidamy wat er openstaat en los het zo snel mogelijk op.

Overige vragen

Kan ik mijn verzekering opzeggen?โ†’

Ja, altijd als je gekozen hebt voor een flexibele verzekering. Als je gekozen hebt voor een vaste periode van een jaar, dan stopt je verzekering na deze vaste periode. Je kan je verzekering altijd opzeggen binnen 14 dagen na het afsluiten.

Je kan opzeggen via Mijn Fidamy.

Krijg ik een leensmartphone?โ†’

Nee, die service bieden we (nog) niet. Vaak is je toestel zo snel hersteld, dan je dit niet nodig zal hebben.

 

 

Wat maakt een verzekering โ€˜goedโ€™?โ†’

Een goede verzekering past bij jouw situatie: ruime dekking, snelle afhandeling, een prima prijs รฉn betrouwbare service. Daar staat Fidamy voor.

Waar vind ik de voorwaarden en verzekeringskaart?ย โ†’

Je kan ze vinden op de website van Fidamy, in de digitale aanvraagstraat waar je je verzekering kan afsluiten, en in de bevestigingsmail nadat je je verzekering hebt afgesloten. Goed lezen voordat je tekent ๐Ÿ˜‰

Voor alle details: check altijd je polisvoorwaarden en verzekeringskaart op hello.fidamy.com.

QR-Code

Wil je je telefoon verzekeren?

Scan of klik
QR Code